
W obecnych czasach w branży fotograficznej panuje ogromna konkurencja. Dlatego właśnie, aby wyróżnić się z całego tłumu fotografów i usług fotograficznych niezbędna w tym celu jest odpowiednia reklama.
FOTOGRAFIA A MARKETING.
Odpowiednio zareklamowany biznes fotograficzny powinien przełożyć się dla fotografa na zwiększenie jego popularności oraz uzyskanie większej ilości klientów, a co za tym idzie – zwiększyć powinny się również zyski, a także powinien wtedy nastąpić rozwój działalności. Sprawą oczywistą jest, że najważniejsza jest oczywiście jakość usług świadczonych przez fotografa, jednak jeśli nie będzie ona komunikowana światu, może wtedy nie mieć żadnego znaczenia.
W formie dodatkowej reklamy mogą tutaj pomóc ulotki – jest to tak zwany „marketing szeptany” – jednak może być to niewystarczająca forma reklamy w dobie marketingu internetowego.
Praca wielu fotografów opiera się na zleceniach, ale zawsze istnieje ryzyko, że w pewnym momencie może po prostu ich zabraknąć.
MARKETING INTERNETOWY DLA FOTOGRAFA.
Reklamowanie swoich usług w Internecie jest obecnie jedną z najlepszych i najskuteczniejszych form promocji. Każdy z własnego doświadczenia wie, że przed dokonaniem jakiegokolwiek zakupu zawsze dokładnie sprawdza i porównuje oferty. Czytamy w sieci opinie na interesujący nas temat, czytamy fora i komentarze osób, które już dany produkt zakupili i dzielą się doświadczeniami i wrażeniami związanymi jego użytkowaniem.
Tak samo działają potencjalni klienci poszukujący fotografa lub pragnący skorzystać z usług branży fotograficznej. Dobrze jest, aby fotograf był osobą aktywną w sieci, wtedy ma większą szansę na to, że jego działalność zostanie zauważona. Być może właśnie przez odpowiednie działania marketingowe w sieci to właśnie naszą działalność klienci wybiorą i nam zaufają – jest na to spora szansa.
SOCIAL MEDIA NA START.
Kiedy fotograf rozpoczyna swoją karierę, to w jej rozwoju może pomóc założenia konta w mediach społecznościowych. Social media mają swoich zwolenników i przeciwników, jednak na początku kariery – a dodatkowo przy ograniczonym budżecie – media społecznościowe mogą okazać się bardzo pomocne. Samo założenie konta jest bezpłatne, a zyskać można w ten sposób szerokie grono odbiorców, którym prezentować można swoje prace i usługi, a przez to zachęcać także do współpracy. Przy umiejętnym prowadzeniu takiego fanpage’a można uzyskać sporą przewagę w branży.
Warto też pomyśleć o dobrej, chwytliwej nazwie swojej działalności oraz zamieszczeniu wyjątkowego, osobliwego zdjęcia – najlepiej ze swoja osobą w tle.
Te wszystkie działania wpływają korzystnie na odbiór, wyróżniają i pozwalają zyskać większą wiarygodność.
Warto też pamiętać o systematycznym publikowaniu postów i dodawaniu nowych prac a najlepiej zrobić to, zakładając foldery tematyczne. Ułatwi to i pozwoli potencjalnemu klientowi na wybranie zdjęć dokładnie z tej kategorii, która go interesuje.
Dzięki temu profil będzie widoczny, gdyż ciągła aktywność będzie sygnałem, że fotograf wciąż się rozwija i nad czymś nowym pracuje.
Media społecznościowe dysponują ciekawymi narzędziami, jednak są one takie same dla wszystkich. Jeśli natomiast fotografowi zależy na ukazaniu indywidualizmu swoich prac, warto wtedy zastanowić się nad założeniem własnej, profesjonalnej strony internetowej.