Fotografia produktowa i jej rola w sprzedaży.

geralt / Pixabay

Fotografia produktowa – czym jest i na czym polega?

Jest to jeden z działów fotografii, który w obecnych czasach bardzo prężnie i dynamicznie się rozwija i polega na ukazaniu i przedstawieniu danego produktu. Obecnie praktycznie każda działalność gospodarcza skupia się na sprzedaży, tak więc ze względu na stale poszerzający się zakres biznesowy sklepy zarówno stacjonarne jak również internetowe chętnie korzystają z usług fotograficznych, aby lepiej promować i sprzedawać swoje produkty.

Rodzaj fotografii produktowej wciąż się poszerza tak więc usługi, które są świadczone w tej dziedzinie przez fotografów są coraz bardziej zaawansowane. Nawet jeśli produkt jest najwyższej jakości, to jeśli będzie niekorzystnie ukazany na zdjęciu, wówczas nie wzbudzi on w kliencie chęci zakupu. Specjaliści w tej dziedzinie twierdzą, że dobre zdjęcie samo się obroni i sprzeda, jest w tym stwierdzeniu sporo prawdy.
Wykonanie jednak takich zdjęć nie dla każdego fotografa jest możliwe, zwłaszcza tego początkującego. Tworzenie bowiem pięknych, perfekcyjnych i estetycznych fotografii wymaga odpowiednich umiejętności i jest zajęciem dla prawdziwych pasjonatów tego typu fotografii.

Jaki jest cennik takich usług?

Nie ma uniwersalnego cennika za usługi tego typu, bowiem cena fotografii produktowej zależna jest to od wielu czynników. Zaliczyć do nich można przede wszystkim: wielkość i rodzaj danego produktu, a także częstotliwość współpracy oraz wersja zdjęcia.
Aby efekt był naprawdę satysfakcjonujący ważne jest również doświadczenie, zdolności oraz fachowość fotografa – dopiero na tej podstawie możliwe jest określenie szacunkowej ceny za dane usługi fotograficzne.

Fotografia produktowa 360 stopni – czym jest i dlaczego jest popularna?

Fotografie 3D i 360 stopni cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród klientów. Dlaczego tak jest? Dzieje się tak z tego powodu, iż zdjęcia te są wysokiej jakości i dodatkowo są one obrotowe – pozwalają więc na dokładne obejrzenie produktu z każdej strony. Dzięki temu klient może łatwiej przekonać się do zakupu.
Firmy i sklepy – zwłaszcza te internetowe – coraz częściej decydują się na przedstawienie swoich produktów na fotografiach w systemie 3D i 360 stopni, ponieważ takie ich ukazanie niesie ze sobą wiele korzyści, a zaliczyć do nich można:

– dobrze poinformowany klient – ukazanie produktu na takiej fotografii nie tylko pozwala zademonstrować wszystkie cechy produktu, ale daje również wiele wskazówek odnośnie materiału, kształtu, a także wykonania produktu,

– mniejsza liczba zwrotów – poprzez lepsze doinformowanie klienta jest on bardziej usatysfakcjonowany, zadowolony, a także chętniej powracający na kolejne zakupy,

– mniej zadawanych pytań – obraz daje więcej, niż tysiąc słów, tak więc jeśli klient ma szansę dokładnego i wnikliwego obejrzenia produktu, wtedy też jego ciekawość będzie w dużej mierze zaspokojona i zmniejszy się liczba i częstotliwość zadawanych pytań.

Fotografia produktowa jest więc niezwykle pomocna w sprzedaży, ponieważ zdjęcia wzbogacają informację o produkcie, zachęcając przy tym do zakupienia danego produktu.