Internetowe czy tradycyjne galerie fotograficzne – gdzie wystawiać swoje prace?

Fotownetrza / Pixabay

Każdy artysta marzy o tym, aby jego prace były wystawiane w najlepszych galeriach sztuki. Dzięki temu może zdobyć rozgłos i renomę. Zanim jednak do tego dojdzie, musi minąć wiele lat, w trakcie których artysta będzie szlifował swoje umiejętności. A i tak nigdy nie ma gwarancji, ze jego ciężka praca zostanie nagrodzona wystawą w renomowanej galerii. Niestety, fotografia to dziedzina, w której jest niezwykle duża konkurencja i aby się ponad nią wybić, to trzeba posiadać naprawdę wyjątkowe portfolio.

Wystawa prac – kiedy się na nią zdecydować?

Jednak warto pamiętać o tym, że światowej sławy galerie sztuki, to nie jedyne miejsce, w którym można zorganizować wystawę fotograficzną. Jeżeli ktoś posiada odpowiedni dorobek artystyczny i czuje się na tyle pewnie, że chce swoje prace pokazać szerszej publiczności, to niewielki wernisaż może z powodzeniem zorganizować w lokalnym domu kultury, zaprzyjaźnionej knajpie czy też w lokalnej galerii sztuki. Można to zrobić stosunkowo niewielkim nakładem finansowym. Przy dobrym porozumieniu z właścicielem lokalu nie trzeba będzie płacić za przestrzeń – fotografie mogą stanowić wszak element dekoracyjny przez jakiś czas. Najdroższe z całego przedsięwzięcia może okazać się wydrukowanie zdjęć na dużym formacie i ich odpowiednie oprawienie.

Czy stacjonarna galeria to wciąż dobre rozwiązanie?

Stacjonarna galeria to tylko jeden z pomysłów na to, by pokazać swoje prace innym ludziom. Jest to dobre rozwiązanie z jednego względu – w takie miejsca zaglądają przeważnie osoby na poważnie interesujące się sztuką. Można zatem dostać recenzję od prawdziwych pasjonatów, a nie przypadkowych gości restauracji, którzy akurat przyszli do lokalu na niedzielny obiad. Dzięki wystawie w takim miejscu można nawiązać liczne kontakty branżowe, które mogą zaowocować promocją prac zakrojoną na o wiele szerszą skalę.

Jakie zalety mają internetowe galerie fotograficzne?

Jeżeli ktoś jeszcze nie czuje się na siłach, aby organizować stacjonarną wystawę swoich prac, to może zacząć od zaprezentowania ich w przestrzeni internetowej. Można na przykład stworzyć internetowe portfolio lub dodać zdjęcia do galerii stockowych na otwartej licencji, dzięki czemu inni użytkownicy będą mogli z nich korzystać do woli, bez obawy o to, że łamią czyjeś prawa autorskie. Promocję własnej działalności zawsze warto zaczynać od małych kroczków, w przeciwnym razie rzucając się na głęboką wodę, w przypadku nawet drobnego niepowodzenia można bardzo szybko pójść na dno.