
Podstawą sprzedaży używanego pojazdu za pośrednictwem internetu jest umiejętność wykonania dobrego zdjęcia pojazdu, przedstawiającego go z możliwie jak najlepszej perspektywy. Tylko jak pokazać auto z jak najlepszej strony, po to aby ogłoszeniem zainteresować jak najszersze grono potencjalnych nabywców? Zgodnie z zasadą, że samochód sprawia właścicielowi radość dwa razy w życiu – w chwili zakupy oraz w chwili sprzedaży. Dlatego warto poznać kilka zasad, którymi warto kierować się fotografując samochody, aby postarać się sprzedać je możliwie jak najbardziej korzystnie.
Zdjęcia kluczem do powodzenia ogłoszenia – porady jak je dobrze wykonać
Bez dobrych zdjęć samochody w internecie sprzedają się raczej marnie. To właśnie one są w stanie odzwierciedlić lepiej niż jakiekolwiek opis stan sprzedawanego produktu. Jednak warto też mieć na uwadze, że takie fotografie nie powinny być przypadkowe, robione naprędce byle jak i byle czym. Jednak nie oznacza to wcale, że do zrobienia kilku zdjęć musimy inwestować w profesjonalny sprzęt. Sam dobór sprzętu jednak nie wystarczy. Duże znaczenie ma również odpowiednie przygotowanie pojazdu do sfotografowania. Sprzedawane auto należy przede wszystkim gruntownie umyć, nabłyszczyć i posprzątać wnętrze, z uwzględnieniem usunięcia z niego wszystkich zbędnych rzeczy, które nie będą sprzedawane wraz z pojazdem. Brudne auto i bałagan w jego wnętrzu często świadczą o zaniedbaniu, co z pewnością skutecznie odstraszy nie jednego potencjalnego nabywce pojazdu.
Auto używane jak nowe?
Jak pokazują statystyki, najlepiej sprzedają się te używane samochody, które na zdjęciach w ogłoszeniach wyglądają jak nowe, niczym wzięte z najnowszych motoryzacyjnych katalogów. Dlatego też przy fotografowaniu pojazdu przeznaczonego do sprzedaży warto inspirować się zdjęciami zawartymi w najpopularniejszych motoryzacyjnych magazynach. W ogłoszeniach sprzedażowych zdjęcia pojazdu w ruchu będą całkowicie zbędne.
Co z wadami auta
Jeśli pojazd ma jakiekolwiek wady, musi być to zaznaczone na zdjęciach zamieszczanych w ogłoszeniu o sprzedaży pojazdu. Nie należy tego unikać nie tylko ze względu na uczciwość wobec potencjalnego nabywcy auta. Pokazanie rysek czy odprysków stwarza u potencjalnego nabywcy wrażenie, że sprzedawca jest uczciwy i nie ma nic do ukrycia, co w wielu przypadkach może wręcz ułatwić sprzedaż pojazdu nowemu nabywcy. Dlatego też obróbka komputerowa nie jest zbyt dobrym pomysłem, bowiem prawdziwy stan auta prędzej czy później i tak wyjdzie na jaw.