Marketing w internecie

janeb13 / Pixabay

Konkurencja

 

Każda firma działająca na współczesnym rynku ma coraz większe trudności z osiągnięciem sukcesu. Rosnąca systematycznie konkurencja z całą pewnością niczego nie ułatwia. Jednocześnie trzeba się liczyć z tym, że nawet przeciętny człowiek może kupić prawie wszystko, co zechce. I tak przykładowo codziennie ma do wyboru kilkanaście różnego rodzaju czekolad, herbat oraz całe mnóstwo innych produktów. Bardzo wiele z tych marek ma poważne problemy z utrzymaniem segmentu zdobytego na rynku. I jednoczenie nieustannie pojawiają się nowe marki, które walczą o własny kawałek tego tortu. Po prostu konkurencja się zagęszcza i to dzieje się w coraz szybszym tempie. W tych okolicznościach powstaje pytanie: co zrobić w celu nie tylko utrzymania udziału pewnego segmentu rynku, ale również jak zdobyć następne? Jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie nie ma i chyba w najbliższej przyszłości się nie pojawi. Chociaż marketing nie zaprzestaje poszukiwań pod tym względem, coraz częściej zerkając w stronę internetu.

 

Lojalnościowy

 

Tak jak pokazuje praktyka, każdy program lojalnościowy powinien posiadać określone cechy. Na samym początku nie należy nadmiernie komplikować warunków uczestnictwa, ani ustalać zbyt wysoko bariery wejścia. Inaczej to może zniechęcić potencjalnych klientów. Wobec tego przystąpienie do programu lojalnościowego powinno być raczej automatyczne dla wszystkich zainteresowanych. Na pewno powinien wykazywać jak najwięcej użyteczności nie tylko pod kątem członkostwa, ale i także rozliczania punktów. Następnie trzeba mieć faktycznie dobrze rozplanowany rodzaj stosowanego premiowania poszczególnych uczestników. Tu również zasady muszą być klarowne i brzmieć zachęcająco tak, aby utrzymać zainteresowanie klienta. To są podstawowe cechy, którymi powinien charakteryzować się program lojalnościowy. Na rynku Polskim najczęściej stosuje formę punktowania polegającą na przyznawaniu punktów za dokonywane zakupy, dzięki którym można je wymienić na nagrody. To jest sposób na budowanie trwałych więzi z klientem

 

życzenia