Rola zdjęć w promocji bloga.

691806 / Pixabay

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – jest to bardzo popularne, a przede wszystkim trafne sformułowanie. Udowodniono bowiem, że w sieci tekst opatrzony grafiką, ilustracją lub zdjęciem jest o 94% częściej wyświetlany niż zwykły tekst, który ich nie posiada.
Dlatego jeśli zakładamy blog i chcemy, aby był dobrze widoczny w sieci, tak ważne jest, aby często wrzucać na niego ciekawe zdjęcia.

Blog – promować czy nie? Porady

Osoby zakładające bloga podchodzą do kwestii jego promocji różnie. Często wychodzą z założenia, że jeśli treści umieszczane na blogu są dobre i interesujące – wtedy odbiorcy sami poznają się na jego wartości. Sprawa wygląda jednak tak, że w obecnych czasach blogów w sieci jest mnóstwo. Każdy, kto posiada jakąś pasję i chcę się nią podzielić z innymi, zakłada bloga – dotyczy to szerokiego zakresu zainteresowań, tematyka blogów jest bowiem obszerna.

Tak więc jeśli ktoś interesuje się fotografią, ma w niej spore doświadczenie i chce podzielić się swoimi umiejętnościami, poradami i spostrzeżeniami z innymi ludźmi o podobnych zainteresowaniach – zakłada blog fotograficzny. Może on być również podróżniczy, kulinarny i wiele, wiele innych – zależy to od pasji i zainteresowań.

Jednak dodawanie częstych wpisów, które dadzą czytelnikowi dobrą wartość to za mało. Jeśli dany wpis nie zostanie odpowiednio wypromowany i nikt go nie przeczyta, to czy warto go zatem umieszczać?

Zdjęcia jako promocja bloga.

Nieodłącznym elementem każdego bloga są umieszczane tam fotografie. Jednak w zamieszczaniu ich liczy się nie ilość, ale odpowiednia jakość. Dobre zdjęcie zawsze trafi do odbiorcy, tak więc warto umieszczać takie zdjęcia, które będą przykuwać uwagę. Do ich zrobienia nie potrzeba zaopatrywać się w profesjonalny i drogi sprzęt – w obecnych czasach każdy smartfon posiada bardzo dobrej jakości aparat i kamerę, które są wyposażone w mnóstwo przydatnych funkcji i efektów. Wystarczy jeszcze do tego program do obróbki zdjęć – i już piękne zdjęcia są gotowe do umieszczenia ich na swoim blogu.
Jeśli jeszcze dodatkowo będzie on prowadzony regularnie i odpowiednio promowany, wtedy napewno trafi do dużej liczby odbiorców.

Fanpage jako dodatkowa promocja.

Zakładając bloga warto też zastanowić się nad założeniem fanpage’a. Daje on o wiele więcej możliwości, niż prywatne konto Facebookowe. Dzięki niemu jest możliwość przede wszystkim kreowania wizerunku oraz wzmacnia on rozpoznawalność. Pozwala również planować posty i śledzić statystyki.
Jeśli fanpage będzie dobrze prowadzony, wówczas pomoże on ukształtować bardziej profesjonalny wizerunek bloga.

Na początek należy ustalić, z jakich kanałów dobrze będzie skorzystać. Powinny to być takie, które najlepiej pasują do bloga, do jego tematyki. Publikowane treści powinny być różnorodne, systematyczne i częste. Trzeba zastanowić się, co dla odbiorców bloga będzie wartościowe i takie treści tam umieszczać. Po zamieszczeniu postów dobrze jest śledzić ich zachowania, czyli jaka treść i forma postu ma największy zasięg.